بستن

این فرد نتوانست برای فرزندخوانده‌های خود اقامت دائم کانادا بگیرد!

نوشته شده در 21 بهمن , 1399 توسط: visaline_cr

چرا این فرد نتوانست اقامت دائم برای فرزندخوانده های خود بگیرد؟

متقاضیان اقامت دائم کانادا، باید مسئولیت ارائه مدارک خود به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا را به عهده بگیرند و تلاش کنند تا درست، صحیح و صادقانه آنها را ارسال کنند. همانطور که افسران اداره مهاجرت و شهروندی کانادا بر اساس چهارچوب، ضوابط و روش‌های اعلام شده، پرونده‌ها را بررسی می‌کنند متقاضیان نیز باید در ارائه مدارک خود، کاملا صادق باشند و آنها را به درستی ارسال کنند. در صورت ارائه مدارک نادرست به طور خواسته یا ناخواسته، این اجازه به افسران اداره مهاجرت و شهروندی کانادا داده می‌شود تا پرونده شما را کنسل کنند و همین موجب می‌شود تا شما شانس خود را برای همیشه از دست دهید.

 

ارائه نادرست مدارک، اشتباهی بزرگ

آقای جیمز تیبن، اهل کامرون، در سال 2014 به کانادا وارد شده و در جولای سال 2016، آقای جیمز تیبن، درخواست اقامت دائم کانادا (PR) می‌دهد و در پرونده خود دو فرزند خوانده را به عنوان فرزندان وابسته معرفی می‌کند. این دوفرزند، پسران برادر آقای تیبن هستند که در سال 2000 فوت کرده است و آقای تیبن ادعا کرده است که در سال 2002 آنها را به سرپرستی قبول کرده است اما در آن زمان مدارکی برای این سرپرستی نگرفته است. در سپتامبر 2016 آقای تیبن، فرزندان برادر خود را رسماُ به سرپرستی پذیرفت.

یک افسر اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، نامه ای به آقای تیبن ارسال می‌کند مبنی بر نگرانی در اسناد ارسالی از سوی ایشان، که این سرپرستی برای آنها قانع کننده نیست و شک‌هایی در مورد فرزندخواندگی وجود دارد. یکی از نگرانی‌های اداره مهاجرت و شهروندی کانادا این است که آقای تیبن صبر کرده است تا به کانادا وارد شود و در زمان درخواست اقامت دائم وجود این دو فرزندخوانده، از سوی وی اعلام شده است. از آن گذشته آقای تیبن هیچ مدرکی ادائه نداده است تا ثابت کند که در سال 2002، این دو فرزند را به سرپرستی قبول کرده است و تا آمدن ایشان به کانادا، با وی زندگی می‌کردند. در نامه ارسالی از سوی آقای تیبن مبنی بر فرزندخواندگی این دو، نام کشور کامرون به اشتباه کامروم نوشته شده است. از طرف دیگر مادر این دو فرزند همچنان زنده است و با فرزندان خود زندگی می‌کنند. همچنین نقل و انتقالات مالی از طرف آقای تیبن برای فرزندخوانده‌های خود، یا برای زمان خیلی دور بوده است یا روی هم رفته غیر قابل فهم است.

این نامه به آقای تیبن فرصت داد تا به این نگرانی‌ها پاسخ دهد. آقای تیبن از این فرصت استفاده کرد. به عنوان مثال ، وی پاسخ داد که در کامرون رسم نیست که مدارک رسمی فرزندخواندگی را بگیریم. پس از پاسخ آقای تیبن، افسر اداره مهاجرت و شهروندی کانادا قانع نشد و درخواست وی را رد کرد و در جواب گفت آقای تیبن صلاحیت داشتن فرزندخوانده ندارد و مجدد دلایلی را که عنوان کرده بود برای آقای تیبن ذکر کرد.

آقای تیبن این تصمیم افسر اداره مهاجرت و شهروندی کانادا را رد کرد و از دادگاه خواست تا این حکم را لغو کند اما دادگاه ادعاهای آقای تیبن را نیز رد کرد. دادگاه اعلام کرد وقتی متقاضیان، خود اطلاعات را ارسال می‌کنند باید از صحت و کامل بودن آنها مطمئن باشند و افسران موظف نیستند به متقاضیان فرصت دهند تا به نگرانی‌ها در مورد اطلاعات پاسخ دهند.

 

مسئولیت تهیه مدارک با اطلاعات دقیق و استدلال‌های قانع کننده، برای ارسال به اداره مهاجرت کانادا، برعهده خود متقاضیان است.

 

به طور خلاصه، پرونده ناگوار خانواده تیبن روشن می‌کند که همانطور که افسران اداره مهاجرت و شهروندی کانادا استانداردهایی دارند، از طرف دیگر متقاضیان مهاجرت نیز باید همین کار را انجام دهند. ارائه درخواست صحیح و متقاعدکننده برای هر دو طرف الزامی است و هر یک از طرفین نیز مسئولیت‌هایی دارند.

 

 

تغییر برنامه های مهاجرتی کانادا، در هر زمانی بدون اطلاع قبلی از سوی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا وجود دارد،
برای دریافت اطلاعات با مشاوران ویزالاین تماس حاصل فرمائید.

تماس با ویزالاین

 

همچنین می‌توانید فرم ارزیابی را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

تکمیل فرم ارزیابی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *