بستن

محدودیت‌های جدید برای سفر به کانادا در سال 2021 اعلام شد

نوشته شده در 11 بهمن , 1399 توسط: visaline_cr

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، اقدامات سختگیرانه‌تری را برای کنترل خطرات COVID-19 در کانادا در نظر گرفته است. مورخ 29 ژانویه 2021 اطلاعیه‌ای توسط جاستین ترودو، پس از فشارهای چندین هفته‌ای از چندین استان کانادا برای اعمال محدودیت‌های شدیدتر، اعلام شد.

این محدودیت‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • شرکت‌های هواپیمایی Air Canada, WestJet, Sunwing, and Air Transat همه پروازها به مقصد کشورهای کارائیب را از یکشنبه 31 ژانویه به حالت تعلیق درآورده‌اند و این اقدامات تا 30 اپریل ادامه خواهد داشت.
  • از هفته آینده، پروازهای بین‌المللی فقط می‌توانند در چهار فرودگاه ونکوور، کلگری، مونترال و تورنتو به زمین بنشینند.
  • تمام مسافران، در بدو ورود به کانادا، باید تست (PCR) برای شناسایی بیماری کرونا را انجام دهند.
  • مسافران تا سه روز در هتل‌های مشخص شده توسط دولت فدرال کانادا، قرنطینه خواهند شد تا جواب تست آنها صادر شود. هزینه این سکونت سه روزه 2000 دلار کانادا در نظر گرفته شده است که این هزینه علاوه بر اقامت در هتل، شامل هزینه‌های مراقبت بهداشتی نیز می‌شود.
  • در صورت منفی بودن تست کرونا مسافران، بعد از این سه روز، باید وارد قرنطینه 14 روزه (سه روز در هتل به اضافه یازده روز در خانه) شوند.
  • افرادی که تست کرونا آنها مثبت باشد باید در یک مرکز دولتی تعیین شده بمانند.
  • كليه مسافراني كه از مرز زميني آمريكا وارد كانادا می‌شوند نیز، نياز به آزمايش در بدو ورود و نشان دادن جواب منفي COVID-19 دارند.

در روزهای اخیر، نخست وزیر ترودو از کانادایی‌ها خواسته است هرگونه سفر غیر ضروری را که برنامه‌ریزی کرده‌اند را لغو کنند. وی همچنین پیشنهاد داد كه دولت اقدامات اضافی دیگری مانند آزمایش سریع در فرودگاه‌ها برای مسافران برگشتی و قرنطینه تحت نظارت اجباری در برخی از هتل‌های تعیین شده با هزینه مسافر در نظر بگیرد.

سفر به کانادا از ایالات متحده و سایر کشورها از ماه مارچ 2020 اجرائی شده است و مشمول تمدید ماهانه است. ممنوعیت‌های فعلی برای سفرهای غیر ضروری خارجی و ایالات متحده به کانادا حداقل تا 21 فوریه 2021 قابل اجرا است.

همچنان شهروندان کانادایی، افراد دارای اقامت دائم کانادا، برخی از افراد دارای ویزای کار، دانشجویان بین‌المللی، اعضای خانواده درجه یک شهروندان کانادایی و افراد دارای اقامت دائم، معاف از محدودیت‌های سفر به کانادا هستند.

طبق اعلام قبلی دولت کانادا، کلیه افراد با سن 5 سال و بالاتر که از طریق هوایی به این کشور سفر می‌کنند باید تست کرونای منفی (PCR) که حداقل 72 ساعت قبل از رسیدن به کانادا دریافت کرده‌اند، همراه خود داشته باشند.

برنامه قرنطینه 14 روزه کلیه مسافران باید قبل از سفر، مشخص شده باشد و همچنین باید از برنامه ArriveCAN  برای ارسال اطلاعات خود به افسران خدمات مرزی کانادا و یادگیری نحوه رعایت اقدامات ویروس کرونا در مرز استفاده کنند. این برنامه باید توسط همه مسافران ورودی برای انجام ارزیابی روزانه خود استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که روند قرنطینه طبق نیاز انجام شده است.

برخی از استان‌های کانادا همچنان کاهش دلگرم‌کننده ای در برابر بیماری کرونا از بابت تعداد موارد جدید و بستری شدن در بیمارستان نشان داده‌اند. نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، طی کنفرانس‌های مطبوعاتی اخیر تأیید کرد که برای تهیه دوز بیشتر واکسن اقدامات لازم در دست انجام است و دولت کانادا در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که همه افراد در این کشور می‌توانند واکسیناسیون COVID-19 را تا ماه سپتامبر 2021 دریافت کنند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا،خاطرنشان کرد که تحقیقات نشان می‌دهد تنها 2 درصد موارد COVID-19 در کانادا به دلیل مسافران ورودی است که این خود اثبات اثربخشی محدودیت‌های سفر است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *